قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > مزایای لوسیون بدن چیست ؟

مزایای لوسیون بدن چیست ؟

لوسیون بدن برای استفاده روی پوست کاربرد دارد. همه ی ما خواهان پوستی نرم و لطیف هستیم. اما با استفاده از مواد بهداشتی مانند صابون و شامپو های شست و شوی بدن و حالت قلیایی آن ها پوست ما خشک می شود. البته بعضی افراد نیز به طور کلی دارای پوست خشک هستند. یک راه کار ساده برای برطرف کردن پوست خشک وجود دارد و این راه کار استفاده از لوسیون بدن است.

مزایای لوسیون بدن چیست ؟
مزایای لوسیون بدن چیست ؟

دلیل خشکی پوست چیست؟

با گذر زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش پیدا میکند. لایه ی خارجی پوست را به عنوان دیواری آجری در نظر بگیرید که در آن سلول های پوستی توسط سیمانی تشکیل شده از کراتین و چربی های طبیعی به هم وصل هستند. به وسیله ی این سیمان،  نرمی و انعطاف پوست حفظ می شود. کاهش یافتن این چربی ها موجب خشکی و سست شدن این دیوار سیمانی می شود.

در بعضی بیماری ها مثل درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری های مربوط به کلیه هم خشکی پوست پدید می آید. این عارضه ی پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می شود.

لوسیون (به فرانسوی: Lotion) نوعی پماد موضعی است که برای استفاده روی پوست تهیه می‌شود. لوسیون نسبت به کرم و ژل گرانروی بالاتری دارد چون محتوی آب بیشتری است.

اگر دست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، لوسیون‌های دست به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از لوسیون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارهای منزل سراغ آن بروید و تمام دست‌تان را به آن آغشته کنید .

لوسیون‌های حمام باعث مرطوب‌ کردن سطح پوست‌ می‌شود و از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری می کند؛در حالی که لوسیون‌های معمولی بدن به پوست‌تان حس طراوت و جوانی می‌بخشد.

ترکیبات رایج لوسیون بدن

کرودامول: این ماده به عنوان نرم کننده به کار می رود. 

روغن مورینگا: روغنی بسیار مغذی است. این روغن دارای خواص نرم کنندگی بسیار خوبی است. منشأ گیاه مورینگا افریقا است. 

ویتامین : C باعث کم شدن چین و چروک ها می شود. 

ویتامینE  : آنتی اکسیدانی قوی است که ضد التهاب نیز هست. 

اولئونیک اسید: این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است. و باعث نرم شدن و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

مزایای لوسیون بدن چیست ؟ 

رطوبت رسانی به پوست :  افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند.

پوستی که به‌خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد.

رفع  خشکی پوست : حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد،بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند.

رفع پینه : اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد،استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. 

لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد.

حس خوب، بوی‌خوش :  استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. 

در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش : حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد،استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد .

شفافیت پوست : استفاده از انواع لوسیون‌های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. 

بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست‌ می‌شود.

هم‌چنین برخی از این لوسیون‌ها دارای دانه‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند.که به‌عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند.

لوسیون مطابق با پوست خود را انتخاب کنید 

پوست معمولی: لوسیون های حاوی ویتامین C انتخاب کنید. این لوسیون ها صدمات رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. از ژل های خیلی خشک یا خیلی چرب دوری کنید. زیرا روی پوست شما سنگینی می کنند.

پوست چرب: از ژل های سبک با پایه ی آب استفاده کنید. این ژل ها زودتر از بقیه ی لوسیون ها جذب پوست می شوند. ازلوسیون هایی که دارای الکل و وازلین هستند، استفاده نکنید.

پوست خشک: لوسیونی دارای روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید. از لوسیون هایی که دارای الکل هستند و پوست را خیلی خشک می کنند دوری کنید.

پوست حساس: لوسیون های دارای اجزاء تسکین دهنده را استفاده کنید. از لوسیون هایی که رنگ، اسانس و مواد شیمیایی دارند استفاده نکنید.

پوست ترکیبی: لوسیون های بدون روغن استفاده کنید. این لوسیون ها تعادل را در نواحی خشک و چرب ایجاد می کنند.

لوسیون بدن نسبت به وازلین و روغن های گیاهی طرفدار های زیادی دارد زیرا علاوه بر نرمی و لطافت بخشیدن به پوست باعث چرب شدن پوست نمی شود و روی پوست شما احساس سنگینی ایجاد نمی کند. لوسیون ها به دلیل اینکه از حجم بیش تری از آب تشکیل شده اند به طور حتم باعث لطافت پوست شما می شوند.

چه زمانی از لوسیون بدن استفاده کنیم؟ 

لوسیون بدن هیچ ضرری ندارد و باعث نرمی و لطافت و درخشندگی پوست می شود. بهترین زمان استفاده از لوسیون بعد از حمام می باشد زمانی که بدن شما هنوز به طور کامل خشک نشده و کمی رطوبت دارد.

هرکسی در طول زندگی خود شاید خشکی پوست را تجربه کرده باشد. در انتخاب لوسیون خود به این نکته توجه داشته باشید که مثل هر محصول بهداشتی و آرایشی دیگر لوسیون‌های پوست چرب و خشک با یکدیگر تفاوت دارند پس موقع خرید لوسیون، محصولی را متناسب با نوع پوست و تأثیرات پوستی‌تان بخرید. استفاده‌ی مرتب از لوسیون بدن راه حلی بسیار ساده برای حفظ و نگهداری رطوبت بدن و مراقبت از پوست است. همچنین با حفاظت از رطوبت پوست حس شاداب بودن، طراوت داشتن و جوان بودن به شما القا می‌شود

منبع عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید