قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > اسموتی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی در پاییز

اسموتی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی در پاییز

به‌گزارش Healthline؛ اگرچه میوه‌ها و سبزیجات منابع اصلی ویتامین و مواد معدنی هستند، برخی مردم به‌اندازه کافی شاید در طول روز این مواد مغذی را دریافت نکنند. با این حال دستورهای ساده، سریع و خوشمزه‌ای برای اسموتی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی در پاییز و رساندن مواد مغذی ضروری به بدن به منظور مبارزه با ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا وجود دارد:

برای بهبود کلی وضعیت سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن، شما به دوز کافی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارید.

اسموتی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی در پاییز
اسموتی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی در پاییز

آب پرتقال، گریپ‌فروت و سایر مرکبات:

این ترکیب حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است و میزان نیاز روزانه شما به این ویتامین را برطرف می‌کند. ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به اختلال در پاسخ ایمنی و ناتوانی در مبارزه با عفونت‌ها شود. درحال‌‌حاضر هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن ویتامین C خوراکی در پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید (SARS-CoV-2) یا درمان بیماری ناشی از آن، کووید ۱۹ وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نویدبخش، تزریق وریدی ویتامین C به‌عنوان درمان کووید ۱۹ را نشان داده است.

آب سیب سبز، هویج و پرتقال:

ترکیبی شگفت‌انگیز برای کمک به بدن شما برای محافظت از خود و مبارزه با عفونت‌ها است. سیب و پرتقال به بدن شما ویتامین C می‌رساند. ویتامین A که برای یک سیستم ایمنی سالم نیز حیاتی است، در هویج به شکل آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن وجود دارد. هویج همچنین حاوی ویتامین B6 است که نقش مهمی در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید آنتی‌بادی دارد.

آب چغندر، هویج، زنجبیل و سیب:

این آب میوه دارای ۳ سبزی ریشه‌ای است که به سیستم ایمنی شما کمک کرده و علائم التهابی را کاهش می‌دهد. التهاب اغلب یک پاسخ ایمنی به عفونت‌هایی است که از ویروس‌ها یا باکتری‌ها منشا می‌گیرند. زنجبیل دارای خواص ضد‌میکروبی و ضد‌سمی است و سلول‌ها را در برابر عفونت‌ها، غیرقابل نفوذ می‌کند. همچنین برای افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، این آب‌میوه مفید است، زیرا زنجبیل اثرات ضدالتهابی نیز دارد.

اسموتی نعناع هندوانه:

هندوانه نه‌تنها سرشار از ویتامین C و آرژنین است (که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند)، بلکه می‌تواند به تسکین درد عضلانی نیز کمک کند. درد عضلانی یکی از علائم رایج آنفلوآنزا است، به‌ویژه در افراد مسن.

آب توت‌فرنگی و انبه:

در این دستور می‌توانید از میوه‌های یخ‌زده نیز استفاده کنید که دارای مواد مغذی مشابه با میوه‌های تازه هستند. ویتامین E موجود در انبه عامل پیشگیری از سرطان و بهبود سیستم ایمنی بدن به‌ویژه در بزرگسالان است. همچنین این آبمیوه یک ضدالتهاب قوی است.

منبع DW

بیشتر بخوانید:

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *