قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > خرید بک لینک همیشه به معنای بک لینک اسپم نیست(یافته های تجربی نشونت)

خرید بک لینک همیشه به معنای بک لینک اسپم نیست(یافته های تجربی نشونت)

لینک سازی و فرآیند صحیح یکی از مهمترین جنبه های سئو و بهینه‌سازی وب سایت است که گاهی به دلیل عدم تجربه و دقت تخصص سئو، لینک های اسپم و بی کیفیت برای وب سایت ساخته می شود که به آن بک لینک اسپم می گویند. این لینکها قدرت سئوی وب سایت شما را در مدت طولانی از بین می برد! گاهی اوقات مدیر وب سایت به دلیل عدم تجربه کافی با دست خود لینک های اسپم ایجاد می کند، اما گاهی اوقات تولید لینک های بی کیفیت در رقابت برای ایجاد سئوی منفی برای وب سایت شما قرار می گیرد. در این صورت باید دقیقا بدانید بک لینک چیست، همیشه مراقب علائم هشدار دهنده باشید و در هنگام خرید بک لینک دائمی و رپورتاژ آگهی مراقب باشید که لینک های اسپم ایجاد نکنید. توضیحات بیشتر در این مورد را که از سایت نشونت (https://neshoonet.ir) برداشت شده است با هم مرور می کنیم. اگر شما نیز در دنیای سئو و بهینه‌سازی وب سایت فعال هستید و به دنبال اطلاعات جامعی در مورد چیستی بک لینک های اسپم، نحوه تشخیص آنها و ترفندهایی برای خلاص شدن از اثرات منفی لینک های اسپم بی کیفیت هستید، با ما همراه باشید.

بک لینک های اسپم چیست اند؟ (یعنی دشمن های شما در کمین اند)

قبل از هر چیزی ممکن است بپرسید هرزنامه بک لینک چیست که در از بین بردن تمام تلاش های سئو مؤثر است، آیا باید از آن آگاه باشید؟ لینک هایی که کیفیت خوبی ندارند یا به روشی نامناسب و در مواقعی بدون قاعده تولید می شوند، بک لینک اسپم نامیده می شوند، به همین سادگی! با لینک دادن به وب سایت خود باید مراقب باشید که این دسته از لینک ها را ایجاد نکنید و به طور مرتب لینک های پشتی وب سایت خود را بررسی کنید و از وارد شدن به موقعیت های منفی خودداری کنید. حتی این می تواند همان تله های سئو ساخته شده توسط رقبای شما هم باشد. بنابراین باید حواستان را جمع کنید.

تفاوت بین لینک بیلدینگ مخرب و لینک بیلدینگ با کیفیت چیست؟

اگر صاحب یک وب سایت هستید، احتمالاً این سؤال برای شما پیش می آید: چگونه می توان تشخیص داد که لینک بیلدینگ سایت به درستی و با کیفیت طراحی شده است؟ یا لینک بیلدینگ بد چه ویژگی هایی دارد و چه نشانه هایی دارد؟ در واقع اگر این نشانه ها را نشناسید; هیچ راهی برای خنثی کردن این مراجع و حذف تأثیرات منفی وجود ندارد. یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام ایجاد استراتژی سئو در نظر داشته باشید این است که همه چیز باید با کمترین ردپا و تاثیر منفی زیاد انجام شود.

در این شرایط است که گوگل تمام رفتارهای آنلاین شما را عادی می‌داند و به مرور زمان اعتبار وب سایت شما افزایش می یابد. از نظر گوگل، همه لینک های خارجی در سایت شما ارزش یکسانی ندارند و باید این را در نظر داشته باشید. برخی از آنها بسیار مؤثر هستند و منجر به افزایش اعتبار دامنه شما می شوند. در حالی که دیگران کاملاً مخالف قوانین بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند. بنابراین، اگر قصد دارید نتایج مثبتی از استراتژی سئو سایت خود بگیرید، باید تفاوت بین لینک های اسپم و لینک های با کیفیت بالا را بدانید. به عنوان مثال خرید رپورتاژ خبری نوعی بک لینک با کیفیت برای شما ایجاد می کند. بنابراین بهتر است از این نوع بک لینک بیشتر استفاده کنید. البته موضوع به همین سادگی نیست. باید به نکات زیادی توجه کنید.

جریمه ناگهانی گوگل در صورت استفاده از بک لینک اسپم

جالب است بدانید که گوگل هنگام جریمه کردن سایت شما به دلیل استفاده از لینک های بی کیفیت، به محبوبیت سایت شما در بین کاربران توجهی نمی کند. اما خبر بدتر این است که گوگل قبل از جریمه به شما اطلاعیه خاصی نمی دهد و مشخص نمی کند که رد شدن از بهترین موتورهای جستجوی جهان چقدر طول می کشد. به همین دلیل توصیه می شود همیشه کیفیت لینک های خارجی وب سایت خود را بررسی کنید و لینک های بی کیفیت را حذف کنید.

اهمیت حذف لینک های مخرب و بی کیفیت در سئوی وب سایت

یکی از تأثیرات رایج پیوندهای مخرب در یک سایت، کاهش رتبه صفحاتی است که برای پیوند به آنها استفاده می شود. مشکلی که معمولا هیچ مدیر سایتی به آن علاقه ندارد! البته در بدترین حالت اگر تعداد این لینک ها خیلی زیاد باشد یا سئوی سایت با این سبک ساختار لینک متوقف نشود، جریمه بسیار شدیدی در نظر گرفته می شود که احتمالا باید از ایندکس گوگل حذف شود!

چگونه بفهمیم که بک لینک اسپم داریم؟

در بالا دیدیم که بک لینک اسپم چیست؟ اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید متوجه شوید که آیا وب سایت شما دارای بک لینک های اسپم است یا خیر. بسیاری از افرادی که به مسئولیت لینک سازی افراد متخصص در این کار اعتماد ندارند، از روش های معمولی مانند ایجاد لینک پروفایل برای ایجاد بک لینک رایگان استفاده می کنند. ۹۰ درصد مواقع این لینک ها اسپم و بی کیفیت هستند و آسیب زیادی به سایت وارد می کنند.

سئو منفی، یکی از استراتژی های رقبا

سئوی ضعیف یا همان سئو منفی که قبلا در آدرس https://neshoonet.ir/negative-seo در مورد آن به طور مفصل شرح داده شده است، یکی از استراتژی های حذف رقبا از صفحه نتایج گوگل است. گاهی اوقات، قبل از اینکه متوجه شوید، یک رقیب شما را آزار می دهد و به دلیل خطراتی که برای وب سایت شما ایجاد می کند، پیامی از گوگل دریافت می کنید. البته شما همیشه خوش شانس نیستید و هرگز ممکن است از گوگل اطلاعی دریافت نکنید و این کار فقط روی شما تاثیر بگذارد و شما تنها نتیجه این خرابکاری را ببینید.

کاهش ناگهانی ترافیک سایت با بک لینک اسپم

اگر متوجه کاهش ترافیک سایت به خصوص در مهمترین صفحات سایت شدید، ممکن است گوگل قبلاً توجه خود را به لینک های اسپم سایت شما شروع کرده باشد که شما هنوز مطلع نشده اید. پس در چنین حالتی خیلی سریع بک لینک های خود را چک کنید.

لینک های خارجی وب سایت را بررسی کنید

بهترین کار این است که به لینک های خارجی وب سایت نگاه کنید. با ابزارهای مختلف، از جمله اکانت ماز، سمراش، اچرفسو غیره می توانید لینک های مخرب را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. البته خود سرچ کنسول گوگل نیز دارای بخشی به نام لینک ها می باشد که می توانید از این طریق نیز پیگیری نمائید. اما ابزارها امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می دهند. سعی کنید از ابزارهای مختلفی بهره بگیرید.

از کجا می توانم لیستی از پیوندهای خارجی وب سایت خود را پیدا کنم؟

گوگل توصیه می کند که کنسول اولین و تنها مکانی باشد که به دنبال لیستی از لینک های خارجی به وب سایت شما باشید. وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و از منوی سمت چپ وارد بخش پیوندها شوید. با این حال، می توانید از ابزارهای دیگری مانند MOZ و ahref برای تکمیل بیشتر این لیست استفاده کنید. زیرا همانطور که گفتیم در برخی موارد اعلان های خارجی روی کنسول نمایش داده نمی شود.

چگونه بفهمم کدام لینک ها اسپم هستند؟

هر پیوند خارجی را بررسی کنید تا ببینید از کجا آمده است. بک لینک ها را از سایت هایی با رتبه های بالا مرتبط با موضوع سایت خود نگه دارید، سپس سایرین را حذف کنید.

اگر پیوند شما از هر یک از این نوع سایت ها باشد، ممکن است هرزنامه باشد و باید حذف شود:

  1. سایت های حاوی محتوای نامناسب و غیراخلاقی: برای این منظور باید سایت ها را تک تک بررسی کنید و از این بابت مطمئن شوید.
  2. سایت هایی که توسط گوگل نمایش داده نمی شوند: مراقب باشید که آیا گوگل به این وب سایت ها اعتبار داده است یا از نظر گوگل قابل قبول نیست.
  3. سایت هایی با هشدار ویروس یا بدافزار: این بسیار مهم است و بک لینک از این سایت ها چندین برابر خطرناک‌تر خواهد بود.
  4. سایت هایی که گواهی SSL ندارند: بررسی این مورد برای باز کردن یک وب سایت و دیدن اینکه آیا گواهی SSL در URL آن وجود دارد، آسان و کافی است.
  5. سایت‌هایی که طول عمر بسیار کوتاهی دارند: این نشان می‌دهد که وب‌سایت کاملاً بدی به شما بک لینک داده است که هنوز اعتبار لازم را ندارد.
  6. سایت های کم ترافیک: اگر یک وب سایت ترافیک خوبی نداشته باشد، نه تنها برای شما مفید نیست که از آن لینک دریافت کنید. بدتر از آن، این لینک ها، توسط ربات های اسپم گوگل، اسپم و هرز شناخته می شوند.
  7. وب سایت هایی با تعداد زیادی لینک خارجی: زمانی که یک وب سایت دارای تعداد زیادی لینک خارجی است. این بدان معناست که از فروش لینک ها درآمد کسب می کند و جمع‌آوری این تعداد لینک مختلف آن صفحه را به یک مزرعه پیوند اسپم تبدیل می کند.
  8. سایت هایی که از نظر موضوعی به سایت شما مرتبط نیستند: سعی کنید از سایت های مرتبط یا نسبتا مرتبط بک لینک بگیرید. این در بلندمدت نیز به نفع شماست.

بهتر است هر لینک ایجاد شده را به صورت دستی بررسی کنید و اگر خودتان آن ها را ساخته اید و قادر به حذف آن هستید حذف کنید. اگر خودتان آن را نساخته اید و این لینک ها را رقبای شما ایجاد کرده اند، آن ها را لیست کرده و توسط ابزار دیساوو گوگل، دیساوو کنید.

آموزش دیساوو کردن بک لینک های اسپم: https://neshoonet.ir/disavow-tool

به همین سادگی می توانید با جمع کردن حواستان و بررسی دوره ای، جلوی لینک سازی اسپم را بگیرید. البته همواره سعی کنید برای لینک سازی از وب سایت های معتبری همچون نشونت نیز کمک بگیرید. اگر آشنایی زیادی با لینک سازی ندارید کافیست با شماره ۰۹۱۱۴۹۳۴۶۲۳ یا ۰۱۳۹۱۰۱۲۶۱۷ تماس بگیرید تا تیم نشونت شما را راهنمایی کنند یا به صفحه خرید بک لینک نشونت مراجعه کرده تا اطلاعات بیشتری کسب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید