قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > قیمت اجاره خانه در وان ترکیه

قیمت اجاره خانه در وان ترکیه

این مطلب یک آگهی تبلیغاتی است و وب سایت میهنبد مسئولیتی در قبال آن ندارد.

در شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله شهر وان، خانه‌ها و سوییت‌هایی برای اجاره‌ی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه وجود دارند. در ادامه‌ی مطلب، قیمت اجاره خانه در وان ترکیه را ه تفصیل و تفکیک انواع از روزانه تا سالانه، بررسی خواهیم کرد. این قیمت‌ها بسیار متنوع بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای اجاره‌ی خانه در وان ترکیه

  1. برای اجاره‌ی خانه یا آپارتمان یک ساله در شهر وان ترکیه، مدارک زیر مورد نیاز است:
  2. اصل و کپی پاسپورت مستاجر
  3. کارت اقامت
  4. مبلغی به عنوان ودیعه که معادل حداکثر دو ماه اجاره بهای خانه‌ی مورد نظر می‌باشد
  5.  رسید پرداخت هزینه‌ی مشاور املاک

انواع اجاره خانه در وان ترکیه

همان‌طور که گفته شد، در وان نیز مانند سایر شهرهای کوچک و بزرگ کشور ترکیه، به صورت روزانه و هفتگی و ماهانه برای مسافران و کسانی که قصد اقامت طولانی در این شهر را ندارند، امکان اجاره‌ی خانه وجود دارد. کسانی هم که قصد اقامت در شهر وان را دارند، می‌توانند به صورت ماهانه خانه اجاره کنند.

این خانه‌ها به صورت مبله و یا بدون اثاثیه اجاره داده می‌شوند. قیمت خانه‌های مبله بیشتر از سایر خانه‌هاست. سوئیت‌های کوچکی نیز جهت اجاره‌ی بلند و یا کوتاه مدت در وان وجود دارند که فاقد اتاق خواب می‌باشند و قیمت اجاره‌ی آن‌ها حتی از آپارتمان‌های یک خوابه نیز ارزان‌تر است.

بیشتر سوئیت‌ها و خانه‌های اجاره‌ای وان، در مرکز شهر آن یعنی خیابان جمهوریت قرار دارند.

قیمت اجاره خانه در وان ترکیه

در ترکیه چیزی به نام ودیعه یا پیش پرداخت به معنایی که در ایران پرداخت می‌شود، وجود ندارد و نهایتا اگر خانه به مدت یک سال اجاره شود، پیش پرداخت یا ودیعه‌ای معادل تقریبا اجاره بهای یک یا دو ماه خانه به صاحب‌خانه پرداخت می‌شود.

در نزدیکی خیابان اپیک یولی در محدوده‌ی خیابان جمهوریت، اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه‌ی ۶۵ متری و بدون وسایل، ماهانه معادل ۶۵۰ لیر است.

در حالی که؛ آپارتمانی با همان موقعیت و حتی کوچکتر و مثلا ۵۵ متری، اما مبله و با خدمات رفاهی و وسایل کامل، گرانتر و ماهانه معادل ۱۰۰۰ لیر است.

اگر بخواهید آ‌پارتمانی شیک و نوساز در همان محدوده، با متراژی بالاتر مثلا حدود ۱۰۰ متر و با دو اتاق خواب، بالکن‌دار و بدون اثاثیه در شهر وان ترکیه اجاره کنید، ماهانه مبلغی معادله ۱۰۰۰ لیر باید اجتره بپردازید.

همین آپارتمان در همین محله اما مبله و با امکانات رفاهی و آشپزخانه، اجاره‌ای بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ لیر بیشتر خواهد داشت.

اجاره بهای آپارتمان ۱۰۰ منری بدون اثاثیه، دو خوابه و در همان محدوده اما بدون بالکن، ماهانه معادل ۸۰۰ لیر می‌باشد.

یک آپارتمان با متراژ ۱۶۵ متر در محله‌ی اپیک پولی، با سه اتاق خواب، طبقه‌ی همکف ساختمان پنج طبقه، دارای حیاط و دو عدد حمام، بدون اثاثیه و هیچ گونه امکاناتی، حدود ۷۰۰ لیر ترکیه است.

اجاره بها برای خانه‌های ۱۵۰ متری و سه نوابه در حومه‌ی شهر وان بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ لیر در ماه است.

یعنی امکاناتی نظیر بالکن، تعداد اتاق‌ها، مبله بودن یا نبود آ‌پارتمان، در مقدار اجاره‌ی آن مؤثر است.

نکات مهم هنگام اجاره‌ی خانه در وان ترکیه

  • مبلغ اجاره بها و پیش پرداخت به لیر است. هر چند در موارد خاصی از دلار استفاده می‌شود اما هیچ گاه نمی‌توان اجاره بها را با ریال پرداخت کرد.
  • اگر به زبان ترکی استانبولی تسلط ندارید حتما وکیل بگیرید و قرار داد اجاره را به صورت قانونی در بنگاه معاملات ملکی انجام دهید.
  • پرداخت هزینه‌ی مشاور املاک به عهده‌ی مستاجر می‌باشد.
  • همیشه اجاره بها را با کارت بانکی و به حساب صاحب خانه واریز کنید و از پرداخت وجه دستی بپرهیزید.
  • پرداخت قبوض آب، برق و گاز به صورت ماهانه و بر عهده‌ی مستاجر می‌باشد.


سخن آخر:

اگر به دنبال اقامت چند روزه تا یک‌ ساله در وان ترکیه هستید و نمی‌خواهید یا توان مالی خرید خانه را ندارید، می‌توانید خانه‌ای در منطقه‌ی مورد نظر خود اجاره کنید. با اجاره‌ی یک ساله‌ی ملک در ترکیه، می‌توانید اقامت موقت کشور ترکیه را بگیرید.

قیمت اجاره خانه در وان ترکیه، بین ۶۰۰ لیر تا ۱۴۰۰ لیر در ماه متغیر است و این مبلغ به موقعیت، امکانات رفاهی، متراژ، تعداد اتاق‌ها و روزانه یا سالانه بودن مدت اجاره‌ی خانه بستگی دارد. قیمت خانه در حومه‌ی شهر، ارزانتر از مرکز شهر و قیمت خانه‌های مبله، گرانتر از خانه‌های خالی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید