قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آشنایی انواع مدل مایو زنانه

آشنایی انواع مدل مایو زنانه

اگر برای شنا به استخر می روید و با یک تیم شنا مشغول تمرین هستید باید در رابطه با لباس شنا اطلاعات زیادی داشته باشید. همچنین باید بدانید که با توجه به وجود انواع مدل مایو زنانه در بازار نکاتی وجود دارد که به هنگام خرید مایو زنانه باید به آنها توجه کنید. از جمله ویژگی‌های یک مایو خوب می توان به ضد کلر بودن، ضد حساسیت بودن، اندازه مناسب و راحتی آن اشاره کرد.

مایویی که انتخاب می کنید ارتباط زیادی با سبک شنای شما دارد. اگر شناگر حرفه ای هستید و می خواهید بهترین نوع لباس شنا را جهت شرکت در مسابقات خریداری کنید باید به دنبال لباس شنایی بگردید که علاوه بر با کیفیت بودن، قدرت کششی زیادی داشته باشد تا بدین ترتیب بعد از پوشیدن این لباس دامنه حرکتی شما محدود نشود.

بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با انواع مدل مایو زنانه، ابتدا از هر برند یک مایو تهیه می کنند و در تمرینات خود از آنها استفاده می کنند تا ببینند کدام مدل تناسب با سبک ورزشی آنها است. این روش بیشتر توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار می گیرد چون افراد حرفه ای طبق آگاهی و تجربه ای که طی سال ها فعالیت در این زمینه ورزشی کسب کرده‌ اند، می ‌دانند که چه مدل مایویی باید انتخاب کنند.

فروشگاه الوند از جمله بزرگترین مجموعه های خرید لباس زیر زنانه در ایران است. که شما می توانید با مراجعه به آن انواع لباس شنا و مایو را مشاهده کنید.

آشنایی انواع مدل مایو زنانه
آشنایی انواع مدل مایو زنانه

انواع مدل مایو زنانه

مایو های اولیه از جنس پشم و پنبه دوخته می شدند. این مایو ها به علت جنسی که داشتند بعد از خیس شدن بسیار سنگین می شدند. همچنین مایوهای اولیه بیشتر در رنگ های قرمز، آبی و سیاه تولید می شدند و تمام بدن را می پوشاند. دلیل آن هم جلوگیری از آفتاب سوختگی بود، چون در آن زمان ها استخر وجود نداشت و همه افراد در ساحل شنا می کردند اما بعدها با توسعه تکنولوژی و صنعت تغییر و تحولات زیادی در زمینه تولید انواع مدل مایو زنانه صورت گرفت.

در حالت کلی مایو زنانه به دو دسته مایو یک تکه و مایو دو تکه تقسیم بندی می شود که در ادامههریک از این دسته ها را به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

مایو یک تکه

در اواخر قرن نوزدهم مایو های یک تکه طراحی و تولید شدند. این مایو ها تغییرات بزرگی در زمینه تولید انواع لباس های شنا ایجاد کردند. مایوهای یک تکه در هر مدل زنانه و مردانه بسیار ابتدایی بودن و یقه و شلوار تا بالای زانو داشتند. اما بعدها رفته ‌رفته در طراحی مایو انقلابی به وجود آمد.

اکنون طراحی مایو یک تکه به صورتی است که این مدل مایو بالا تنه و پایین تنه افراد را می پوشاند. ورزشکاران مایو یک تکه را برای شرکت در مسابقات شنا انتخاب می کنند. مایو مونوکینی یکی از مدل های بسیار خاص لباس شنا یک تکه زنانه است که قسمت پایین تنه را به خوبی پوشش می دهد. طراحی این نوع مایو به گونه‌ ای است که قسمت پهلوی آن باز بوده و بالا تنه توسط یک پارچه به پایین تنه متصل شده است. قیمت مایو مونوکینی بسیار به صرفه است.

مایو سنتی یکی دیگر از انواع مدل مایو زنانه است که به صورت یک تکه طراحی می‌ شود و در ناحیه گردن و سینه پوششی باز دارد. این نوع مایو از دو بند شکیل می شود که پهنای باند های آن در طرح های مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. طراحی شکل ظاهری، رنگ و سایز این مدل مایو متفاوت است و انتخاب طرح، رنگ و شکل مایو به سلیقه شما بستگی دارد.

باندو مدل دیگری از موهای یک تکه است که با یک سری تغییرات در مدل های دو تکه نیز طراحی می شوند. قسمت گردن و سرشانه این مایو بنده ندارد اما طراحی خاص این مایو باعث محبوبیت آن در بین خانم ها شده است.

مدل ریسربک از انواع مدل های مایو زنانه است که به صورت یک تکه طراحی می شود و توسط بن های مخصوصی در قسمت پشت اتصال می یابد. این مایو به علت طراحی خوبی که دارد بیشتر در مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا ورزشکاران با استفاده از این مایو قدرت عمل بالایی دارند و راحت تر می توانند حرکت کنند.

انواع مدل مایو زنانه
انواع مدل مایو زنانه

مایو دو تکه

مایو های دو تکه نیز انواعی دارند. یکی از پر کاربرد ترین انواع مایو های دو تکه، مایو کلاسیک است که از دو تکه شورت و سوتین به روش سنتی طراحی و تولید می شود. در قسمت سوتین این مایو از دو کاسه و فنر های انعطاف پذیر استفاده شده است تا بالاتنه مایو کلاسیک طراحی منحصر به فردی داشته باشد. همچنین جهت راحتی بیشتر افراد سوتین های این نوع مایو، پدهای بسیار نرمی دارند. مایو کلاسیک یکی دیگر از انواع مدل موهای زنانه است که قیمتی مقرون به صرفه دارد.

مایو زنانه
مایو زنانه

مایو رشته ای یا استرینگ از دیگر انواع مدل مایو زنانه است. این مدل از مایو جزوه مایوهای دو تیکه است که از دو تکه مجزا تشکیل می شود. قسمت بالاتنه این مایو ها حالت مثلثی دارد و از بند های نازکی تشکیل شده است که این بندها در قسمت پشت مایو گره زده می‌ شوند. قسمت پایین تنه این مدل از مایو دو تکه نیز به صورت دو تا مثلث است که پایین تنه افراد را به طور کامل پوشش می دهد.

مایو هالترتاپ یکی دیگر از مایو های دو تکه است که در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد و جزء شیک ترین طرح های مایو به شمار می‌ رود. مدل هالترتاپ  از دو تکه مجزا بالا تنه و پایین تنه تشکیل شده است. قسمت بالا تنه این مایو با استفاده از بند های مخصوص در پشت گردن گره می خورد. بالا تنه مایو هالترتاپ در مقایسه با سایر مایو ها پوشش مناسب تری دارد. این مایو یکی از بهترین انواع مدل مایو زنانه است که طراحی منحصر به فرد و قیمت مناسبی دارد. یکی از دلایل محبوبیت مایو های دو تکه تنوع رنگ آنها است؛ بنابراین مشتریان به هنگام خرید مایو قدرت انتخاب بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید