قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن از دیدگاه حمیدرضا شیرازی ها، مدیرعامل برند برنس مد

ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن از دیدگاه حمیدرضا شیرازی ها، مدیرعامل برند برنس مد

نوسانات نرخ ارز، تورم و شرایط اقتصادی اخیر در ایران و جهان قیمت تمام شده ی محصولات را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است. هر صنعتی در تلاش است تا با استراتژی های متفاوت بازه ی نوسانات را کاهش دهد. توانایی مدیریت بحران هایی به این شکل کسب و کارها را چکش کاری می کند تا رشد کنند و از درکنار رقبا وجه تمایزی پیدا کنند. در همین خصوص مصاحبه ای با جناب آقای شیرازی ها ترتیب دادیم تا از دانش و تجربه ی ایشون در چندین سال فعالیت حرفه ای در زمینه پوشاک استفاده کنیم و نظرشان را درمورد ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن جویاشویم.

“شرایطی که از نظر اقتصادی در آن قرارداریم بر کسی پوشیده نیست. هر کسب و کاری برنده است که بتواند بیشترین انطباق و انعطاف را در برای تغییرات قیمت ها انجام دهد. ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن در شرایط کنونی تعیین کننده است. علت روشن است، قیمت در این بازار یکی از مهم ترین مزیت های رقابتی است. مشتری امروز کیفیت بلوز زنانه را می فهمد اما قیمت بلوز زنانه برایش الویت بالاتری دارد. حتما مخاطبان و مشتریان صنعت فشن ایران لیاقت و سزاوار بالاترین کیفیت در تمام مراحل تولید و عرضه هستند، هیچ گاه قیمت را فدای استاندارها نباید کرد اما راهکارهایی برای حفظ ثبات در قیمت ها را می توان درنظر گرفت.

چالش ها بسیار است، تولیدکنندگان و کارآفرینان هم تحت فشار هستند و مشکلات جدی در تولید محصول مدنظرشان دارند. حقیقت را عرض می کنم، سختی ها و چالش ها کسب و کار را یا حذف می کند و یا به شکوفایی بیشترش کمک می کند. درهرحال وجود یک استراتژی کلی برای تمام کسب و کارهای ایرانی واجب است. تغییر قیمت ها موضوع تعجب آور و غیرقابل پیشبینی برای هیچ واحد تولیدی نیست. از همان زمان شروع به این مسئله باید توجه و دقت داشت.”

در ادامه جناب شیرازی ها در خصوص راهکارهای ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن افزود:

“تولید بلوز زنانه تحت تاثیر نوسانات قیمتی نخ، پارچه، رنگرزی، تکمیل، برش، دوخت، بسته‌بندی، عرضه و بسیاری مراحل دیگر است. هر کسب و کار پوشاک با توسعه چرخه تولیدش و شخصی سازی هر مرحله هزینه ی کمتری برای تولید متحمل می شود و قیمت بلوز زنانه پایین تری نسبت به رقبا ارائه می دهد. یک بوتیک فروش بلوز زنانه که خرید از بازار تهران دارد، هزینه بالایی برای خرید بلوز زنانه می کند تا در مغازه محصول را ارائه دهد، درحالی که هرگاه یک واحد تولیدی تصمیم به بازگشایی یک مغازه برای فروش تک می کند خرید بلوز زنانه را در این مکان ساده تر و مناسب تر می کند.

بنابراین در هر قسمتی از زنجیره تولید پوشاک قراردارید، بدون صدمه وارد کردن به تخصص اصلی خودتون سعی کنید بخش جدیدی از زنجیره کارتان را خودتان انجام دهید. هزینه های پنهان را موشکافانه مکتوب کنید، بررسی دقیق دخل و خرج کسب و کار، هزینه های زیاد و بی فایده ای را نشانتان می دهد، در هر اشل و اندازه ای همیشه هزینه های بی مورد و اشتباهی در کسب و کار وجود دارد. کاهش این نوع هزینه ها تحت عنوان هزینه های پنهان در بلند مدت تاثیر بسیاری در سودهی و قیمت گذاری دارد. حمل و نقل یکی از همین موارد است که عموما نادیده گرفته می شود اما با کنترل از طرق مختلف هزینه های تمام شده را کاهش می دهد. “

آقای شیرازی ها در ادامه با تاکید بر اثر روابط این طور توضیح دادند:

“همیشه این موضوع مطرح است که بهترین کسب و کارها ارتباطات و روابطی را با تامین کنندگان و خریداران خود دارند که بزرگ ترین سرمایه آن هاست. یک واحد تولید بلوز زنانه هستید، قیمت ها در زمان آغاز فعالیتتان متفاوت بوده و به نزدیک ترین و احتمالا گران ترین واحد چاپی بلوزها را تحویل میدادید. درحال حاضر تغییری در انتخابتان باید انجام دهید، کمر همت را ببندید و از دوستان و آشنایان واحدهایی با قیمت مناسب تر و درجه مطلوبی از کیفیت را جویا شوید، درمیابید در اطراف خودتان با فاصله ی نه چندان دور، کسب و کارهای دیگری وجود دارند که کار شما را با قیمت های مناسب تر انجام می دهند و با کسب و کارهای بسیاری مشابه شما فعالیت دارند، معمولا نام موفق ترین و بزرگترین رقبای صنعت تان را در این مراکز خواهید شنید که با آن ها کار می کنند.

ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن راهکارهای متفاوت دیگر بسیاری دارد، استفاده از ابزارهای فروش آنلاین، هزینه های کانال های فروش را به شکل چشم گیری کاهش می دهد، اگر کسب و کار پوشاک شما درگاهی آنلاین برای فروش ندارد، حتما تجدید نظری جدی در این مورد انجام دهید. هزینه رهن، اجاره و اضافه کردن شعب جدید بسیار زیاد است. پرداخت هزینه بسیار کم در فضای اینترنت و تبلیغات درست و اصولی نتیجه فوق العاده ای در افزایش فروش می گذارد. خرید لباس زنانه از در فضای اینترنت موضوعی رایج و فراوان است و برای مشتری عادی سازی شده، بنابراین از این فرصت که باعث کاهش هزینه های کسب و کار است می بایست استفاده کرد. “

حضور در صنعت همیشه با چاشنی چالش است که با یافتن راه حل و انتخاب های درست نهایتا منجر به رشد کسب و کار می شود. ثابت سازی قیمت ها در صنعت فشن موضوعی است که هر صنعتگر پوشاک باید به آن فکر کند و راهکاری برایش اندیشیده باشد. توجه به منابع انسانی، کاهش هزینه ها و حذف هزینه های اضافی، همکاری با واحدهای باقیمت مناسب تر، استفاده از کانال های فروش آنلاین و کم هزینه و بسیاری موارد خلاقانه و مخصوص به شما و کسب و کارتان چکیده ای صحبت های جناب آقای شیرازی ها برای ثبات قیمت ها است.

دیدگاهتان را بنویسید