قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > چند نکته برای نگهداری از جاروبرقی

چند نکته برای نگهداری از جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که برای خرید آن باید دقت لازم را داشته باشید چون این وسیله وظیفه دارد خانه شما را تمیز و بدون گرد و غبار نگه دارد. بعد از انتخاب و خرید یک جاروبرقی باکیفیت و مناسب باید از آن به خوبی نگهداری کنید تا سرو کارش به تعمیرگاه لوازم برقی نیفتد. در این یادداشت به چند نکته مهم برای نگهداری از جاروبرقی اشاره خواهیم کرد.

چند نکته برای نگهداری از جاروبرقی
چند نکته برای نگهداری از جاروبرقی

پاکت جاروبرقی را مرتب عوض کنید 

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین کارهایی که می‌توانید برای حفظ و نگهداری جاروبرقی خود انجام دهید تعویض یا تخلیه کیسه آن به صورت منظم است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کیسه جاروبرقی زمانی که کاملا پر شد باید تعویض یا تخلیه شود. این تفکر درست نیست و برای اینکه جاروبرقی در بهترین حالت خود کار کند باید حداکثر ۲/۳ حجم کیسه پر شده باشد. گرد و غبار و ذرات آلودگی برای ورود به کیسه جاروبرقی نیاز به فضا دارند و اگر کیسه جاروبرقی بیش از حد پر شده باشد دستگاه آنطور که باید کار نخواهد کرد.

دقت کنید که پاکت جاروبرقی را به درستی نصب کنید

انجام این کار در قدم اول آسان به نظر می‌رسد، اما با وجود برندهای مختلف، مدل‌ها و انواع جاروبرقی موجود، نصب پاکت برای برخی از افراد ممکن است دشوار باشد، مخصوصا اگر تا به حال تعویض پاکت جاروبرقی را انجام نداده باشید. مطمئن شوید که دهانه پاکت به طور ایمن روی نازل قرار گرفته است. برای اطمینان از انجام این عمل، می‌توانید به دفترچه راهنمای جاروبرقی خود مراجعه کنید.

برس جاروبرقی را تمیز کنید

هر چند وقت یکبار برس جاروبرقی را چک کنید. نخ، مو و چیزهای دیگر ممکن است دور رول برس جاروبرقی بپیچند و مانع از عملکرد درست آن شوند. پرزها و آشغال‌هایی که کنار برس جاروبرقی جمع شده‌اند را به دقت تمیز کنید تا مکش دستگاه کاهش پیدا نکند. دقت داشته باشید که جارو کردن ذرات تیز و برنده می‌تواند باعث پاره شدن کیسه و لوله جارو برقی شود.

تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما از نوع بدون پاکت و کیسه است، تمیز کردن مداوم فیلترها برای افزایش عمر دستگاه ضروری است. اگر فیلترهای دستگاه قابل شستشو هستند بهتر است هر ۳ ماه یکبار آن‌ها آن‌ها را تمیز کنید. بعضی از جاروبرقی‌ها فیلترهای قابل تعویض دارند که باید با توجه به میزان استفاده از دستگاه اقدام به تعویض آن‌ها نمود. برای این کار حتما دفترچه راهنمای جاروبرقی را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید.

مراجعه به تعمیرگاه مجاز

اگر در نحوه عملکرد دستگاه مشکلی به وجود آمد و نتوانستید علت آن را پیدا کنید، جاروبرقی را به تعمیرگاه مجاز و یک فرد حرفه‌ای بسپارید، که پیشنهاد ما به شما پلاک خواهد بود. خرید یک جاروبرقی جدید می‌تواند هزینه زیادی به شما تحمیل کند ولی با توجه به نکاتی که در این یادداشت به آن‌ها اشاره شد می‌توانید عمر دستگاه را افزایش دهید و کمتر به تعمیر جارو برقی نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید