قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > با صبحانه دوبرابر کالری بسوزانید

با صبحانه دوبرابر کالری بسوزانید

صبحانه از دیرباز مهمترین وعده غذایی روز محسوب می شد. آنچه که ما بعد از بیدار شدن از خواب می خوریم و می نوشیم ، تأثیر زیادی در عملکرد شناختی ، خلق و خو و سطح انرژی ما در طول روز دارد.

براساس یک تحقیق محققان دریافتند کسانی که صبحانه کامل می خورند دو برابر بیشتر از سایرین کالری می سوزانند.

بر اساس این تحقیق ، خوردن صبحانه کامل موجب سیری و کم شدن هوس خوردن غذای شیرین می شود.

محققان دریافتند که به طور متوسط ​​، میزان DIT  افراد بعد از صبحانه نسبت به بعد از صرف شام ۲٫۵ برابر بیشتر بود ، در واقع نشان می دهد که متابولیسم افراد بعد از وعده های غذایی صبحگاهی بیشتر است.

در مقایسه با یک صبحانه کامل ، یک صبحانه کم کالری احتمال  خوردن  میان وعده در طول روز را بالا می برد. علاوه بر این ، به گفته محققان  افرادی که صبحانه کمتری می خورند ، تمایل بیشتری به  وعده های غذایی زیاد در شام دارند.

حذف صبحانه باعث کم شدن متابولیسم می شود:

به گفته محققان ، کم کردن صبحانه یک روش معمول رژیم غذایی است که توسط بسیاری از افراد به امید کاهش وزن امتحان می شود.

پژوهش ها نشان داده اند که افرادی که صبحانه  کمتری می خورند ، اغلب میان وعده  بیشتری میل می کنند و  در طول روز پرخوری می کنند .

صبحانه بخورید تا روزتان پر انرژی باشد:

میزان متابولیسم ما در شب کم می شود و باعث می شود بدن برای هضم غذا و سوختن آن بیشتر کار کند.

برای یک وعده صبحانه میوه ، تخم مرغ ، جو دوسر و ماست میل کنید و از مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده مانند شیرینی و غلات شیرین خودداری کنید. این غذاها با سرعت بیشتری جذب می شوند و می توانند باعث افزایش قند خون شوند.

کلام آخر:

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که یک صبحانه کامل می خورند ، در مقایسه با افرادی که شام بیشتری می خورند ، دو برابر بیشتر کالری می سوزانند.

آنها همچنین در طول روز ، به خصوص در مورد شیرینی ، تمایل کمتری دارند.

یک صبحانه کامل (در مقایسه با شام) نیز به میزان پایین انسولین و سطح قند خون مرتبط است ، این بدان معناست که مبتلایان به دیابت باید صبحانه را بیشتر از شام در اولویت قرار دهند

بیشتر بخوانید:

چگونه به طور موثر کالری بسوزانیم

دیدگاهتان را بنویسید