قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ازدواج وزناشویی > راهنمای انتخاب حلقه ازدواج

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج

هیچ‌کس به طور دقیق نمی‌داند عروس و داماد‌ از چه تاریخی به نشانه تعهد ازدواج حلقه دست هم کردند اما در برخی فرهنگ‌ها از قرن‌ها پیش نشانه‌ها و ردپاهای پررنگی وجود دارد که نشان می‌دهد حلقه در آن فرهنگ‌ها نشانه‌ای از تعهد به ازدواج و نشانه تفاوت افراد مجرد و متاهل بوده است.

انداختن حلقه ازدواج در انگشت سوم دست چپ از مصر و یونان باستان آغاز شد. آن‌ها معتقد بودند این انگشت حاوی رگ عشق است که مستقیم به قلب می‌رود. پس نشاندن انگشتر بر این انگشت به معنای پایداری عشق ابدی بود.

شکل دایره‌ای حلقه ازدواج نیز به طور نمادین نشان‌دهنده ایده عشق بی‌پایان است.

مانند حلقه نامزدی، برای حلقه ازدواج هم چندین مدل مختلف وجود دارد. از حلقه‌هایی با سنگ‌های زینتی گرفته تا حلقه‌های طرح‌دار، ساده یا حکاکی‌شده، ترکیب‌ها و سبک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد؛ حلقه‌های ساده کلاسیک، الماس، طرح‌دار و… .

وقتی نوبت به انتخاب حلقه ازدواج می‌رسد، نوع فلز حلقه می‌تواند سبک و طول عمر آن را تعیین کند. فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم و تیتانیوم هرکدام ویژگی‌ خاص خود دارند.

حلقه‌های طلای زرد

حلقه‌ ازدواج‌های طلایی به‌ویژه از طلای زرد، بسیار محبوب‌اند و احتمالا راحت‌ترین و کاربردی‌ترین حلقه‌ها برای دست کردن به شمار می‌روند. طلای ۹ عیار ۳۷.۵ درصد طلای خالص و ۱۸ عیار ۷۵ درصد طلای خالص دارد که هر دو برای ساخت حلقه‌ ازدواج مناسب‌اند.

حلقه‌های طلای سفید

حلقه‌ ازدواج‌های طلای سفید یکی از گزینه‌های محبوب در عصر حاضرند. حلقه‌های طلای سفید با طلای زرد آلیاژشده با نیکل یا روی ساخته می‌شوند تا نقره‌ای‌رنگ شوند. آن‌ها معمولا با رودیوم روکش می‌شوند تا درخشش چشمگیری داشته باشند.

حلقه‌های رزگلد (طلای صورتی)

یکی دیگر از کدهای محبوب فعلی حلقه ازدواج رزگلد است. حلقه‌های رزگلد با مس ساخته شده‌اند که رنگ گرم متمایزی به آن‌ها می‌دهد. حلقه‌های رزگلد با حلقه‌های نامزدی از همان جنس عالی به نظر می‌رسند.

انگشترهای طلای دورنگ

گاهی اوقات برای ساخت حلقه‌ها دو یا چند رنگ طلا را با هم ترکیب می‌کنند. این حلقه‌ها قطعاتی واقعا چشم‌نوازند.

حلقه‌های پالادیوم

پالادیوم از خانواده پلاتین و از فلزات نجیب [مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون در هوای مرطوب] است که خواص مشابهی دارند: نقره‌ای‌رنگ، صیقلی و ضدحساسیت. اگر ظاهر پلاتین را دوست دارید اما به دنبال جایگزینی مقرون‌به‌صرفه‌ترید، خوب است بدانید که حلقه‌ ازدواج‌های پالادیومی تمام ویژگی‌های پلاتین را دارند و در طرح‌های حلقه ازدواج مردانه از محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

حلقه‌های نقره

نقره استرلینگ یک فلز سفید مقرون‌به‌صرفه است که اگرچه از پلاتین کمی خاکستری‌تر است، به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسد. نقره خالص برای ساخت زیورآلات بسیار نرم است، بنابراین برای افزایش دوام، با مس یا فلزات دیگر آلیاژ می‌شود. نقره استرلینگ معمولا ۹۲.۵ درصد نقره خالص است و به همین دلیل اغلب روی آن عدد ۹۲۵ حک شده است.

حلقه‌های پلاتین

پلاتین یک فلز نجیب کمیاب است و با روکش نرم و ساتن‌مانندش، خاصیت ضدحساسیت طبیعی دارد. این فلز همچنین سخت، سنگین و بادوام است و به دلیل ماهیت قابل‌توجه و برجسته‌اش به یک فلز محبوب برای حلقه ازدواج تبدیل شده است. حلقه‌ ازدواج‌های پلاتینی اغلب موردعلاقه مردان‌اند.

سایر فلزات برای حلقه‌ ازدواج

فلزات جایگزین برای ساخت حلقه‌ ازدواج که این روزها بسیار محبوب‌اند عبارت‌اند از: تیتانیوم، تنگستن یا کبالت. آن‌ها ظاهری امروزی به حلقه‌ ازدواج‌ها می‌دهند. تیتانیوم خاکستری براق، بسیار قوی و سبک وزن است، تنگستن خواص ضدخراش و ضدکدر شدن دارد و کبالت به طور طبیعی سفید و بادوام است.

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید