قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > علت محبوبیت و معروفیت قهوه کلمبیا در جهان توسط فارسی بیوتی منتشر شد

علت محبوبیت و معروفیت قهوه کلمبیا در جهان توسط فارسی بیوتی منتشر شد

کلمبیا از سومین کشور های تولید کننده ی بزرگ قهوه در جهان است که تنها دو کشور برزیل و ویتنام را در صدر جدول بالای سر خودش می بیند. با این حال قهوه کلمبیا بسیار شناخته شده است و کیفیت بالایی دارد. کیفیت قهوه ی این منطقه بسیار بالاست و عاشقان قهوه در سراسر جهان با شنیدن نام قهوه به یاد این کشور و قهوه ی با کیفیت آن می افتند. البته کشور های دیگری که شرایط کشت قهوه را دارند هم در این میان وجود دارند و در زمینه کشت قهوه فعال هستند اما برخی از فعالیت های مهم مانند مانور روی شخصیت خوان والدز سبب توسعه قهوه سازان کلمبیایی و منافع آنان شده است. در ادامه این مقاله به چرایی محبوبیت و معروفیت قهوه کلمبیا می پردازیم و نسبت به فرهنگ این منطقه و تاریخچه ی قهوه در کلمبیا شناخت کمی پیدا خواهید کرد.

سر آغاز قهوه در کلمبیا

در واقع قهوه به شکل خود جوش و وحشی در کلمبیا رشد نکرده و از آن طرف اقیانوس اطلس به کشور کلمبیا منتقل شده است. پس از کاشت اولین درختان در این نواحی، کشاورزان توانستند پنج سال بعد از این درختان ثمره بگیرند. این کشاورزان با صبر و شکیبایی در این پنج سال در نهایت توانستند بهترین محصول قهوه را کشت کنند. مطمئناً صبر و شکیبایی کلمبیایی ها تنها محدود به این پنج سال نبوده و قطعا مدت زمان قابل توجه ایی طی شده تا کلمبیا به این جایگاه در سطح جهانی برسد. کلمبیا از سال ۱۸۳۵ شروع به صادرات قهوه به بیرون از مرز های کشورش کرد. در آن سال ها حدود ۲۵۰۰ کیسه قهوه به ایالات متحده صادر کرد و تقریباً پس از گذشت ۴۰ سال این میزان به ۱۷۰ هزار کیسه افزایش یافت. در نهایت در سال ۱۹۹۲ میزان صادرات قهوه به ۱۷ میلیون کیسه رسید و کلمبیا را به این جایگاه رساند.

علت خاص بودن قهوه ی کلمبیا در جهان

با وجود کشور ویتنام در رتبه ی دومین تولید کننده ی قهوه و کشور برزیل در صدر این جدول، کشورکلمبیا عنوان با کیفیت ترین قهوه در جهان را دارد و از این لحاظ نسبت به دیگر کشور های تولید کننده برتری دارد. یکی از دلایل خاص بودن قهوه در کشور کلمبیا را شاید بتوان آب و هوای بی نظیر این ناحیه دانست. درخت قهوه و دانه های قهوه برای رشد نیاز به سه عامل مهم یعنی آب، خاک و دمای مناسب دارند که کشور کلمبیا این سه عامل مهم را دارا می باشد. این کشور به دلیل برخورداری از تنوع زیستی عظیم دارای این سه عامل اصلی یعنی خاکی غنی، آب و هوای مناسب و بارندگی کافی است. درخت قهوه بسیار حساس است و برای رشد نیاز به شرایطی خاص دارد. همچنین این کشور در سمت راست استوا قرار گرفته که به معنای گرمای دائمی در تمامی ماه های سال در کلمبیاست و این گرما محبوب درختان قهوه می باشد. در این کشور در تمامی مناطق ابر وجود دارد که همین موضوع نشان دهنده ی باران کافی و فراوانی آب است. همچنین موقعیت مکانی این کشور بر نقشه بسیار خاص است و مرکزی در بین سه ناحیه ی جنگل های بارانی آمازون، اقیانوس آرام و کارائیب است که شرایط ویژه ای برای رشد تمامی گیاهان را دارد.

طعم و شکل دانه قهوه ی کشور کلمبیا

به دلیل وجود مکان ها و روش های متفاوت برای کشت قهوه تعجبی ندارد که طعم های شگفت انگیز و بی نظیری از قهوه در کشور کلمبیا وجود داشته باشد. تغییر عواملی همچون ارتفاع، میزان نور، میزان رطوبت محیط و دما در تولید قهوه ی کشور کلمبیا با طعم بی نظیر و متفاوت تاثیر به سزایی دارد. عاشقان قهوه ی کلمبیا طعم این قهوه را متعادل توصیف می کنند. دانه های قهوه در این ناحیه اندازه ای متوسط دارند و ابریشمی و بسیار تمیز هستند. این قهوه ها سطح اسیدی متوسط تا زیادی دارند که به همین جهت رنگی زیبا و روشن دارند.

مناطق بزرگ کشت قهوه در کلمبیا

یکی از بزرگ ترین مناطق کشت قهوه در کشور کلمبیا رشته کوه آند می باشد که دامنه هایی وسیع و مناسب برای کشت و پرورش قهوه دارد. این رشته کوه با طبیعت زیبایی که دارد به سه بخش وسیع تقسیم می شود. این سه بخش به دلیل ویژگی های توپوگرافی نیازهای درخت قهوه را برآروده می سازد و رشد بهتر آن را تضمین می کند.

سانتاندر و سانتامارتا

در شمال این دو منطقه یعنی سانتاندر و سانتامارتا درجه ی دما بالاتر از دیگر نواحی است و همچنین در ارتفاع پایینی قرار دارد که همین عوامل سبب می شود طعم و عطر قهوه زیاد شود. افرادی که علاقمند به قهوه های خوش طعم و عطری هستند، قهوه ی تولید شده در این منطقه برای آنها مناسب است.

کواندیو، کالدا و آنتوکویا

محصولاتی که در این سه بخش کشت می شوند دارای عطر و طعمی سنگین می باشند و به همین جهت شهرت بسیاری در جهان دارند. البته بخشی از این شهرت را به دلیل خاصیت اسیدیش دریافت کرده است. سه ناحیه ی کواندیو، کالدا و آنتوکویا به نواحی کمربند قهوه مشهور هستند.

ویلا ، نروینو و کائوکا

این سه ناحیه که در جنوب کشور کلمبیا قرار دارند قهوه هایی با اسید بالا تولید می کنند. علت اسیدیته بودن قهوه ی این نواحی کشت آن ها در ارتفاعات بالاتر است. افرادی که قهوه ی تلخ دوست ندارند، قهوه ی کشت شده در این ناحیه مناسب آنهاست. می توانند با رست تیره طعم دلخواهشان را از این قهوه بگیرند.

قهوه محبوب کلمبیا

در کشور کلمبیا نوع قهوه ای که همیشه کشت می شود عربیکاست. انواع دیگر قهوه در این کشور به دلیل استقبال کم کشت نمی شود. در واقع شهرت قهوه ی کلمبیا به دلیل طعم بی نظیر قهوه عربیکای این ناحیه می باشد. دان کاترا یک نوع قهوه عربیکاست که اصلیتی برزیلی دارد و از آنجا به کشور کلمبیا آمده است. این قهوه به دلیل اسیدیته ی ظاهری از بهترین های محیط زیست به حساب می آید و محبوب کسانی است که به دنبال یک طعم نرم و جذاب هستند.

جنبه ی توریستی مزارع قهوه در کشور کلمبیا

در سال ۲۰۱۱ کشور کلمبیا به عنوان میراث جهانی قهوه شناخته شد و این لقب را به خود گرفت. این کشور به دلیل دارا بودن بزرگ ترین مزارع قهوه با چشم اندازی بی نظیر چنین لقبی را به خود اختصاص داد. در واقع هویت این کشور را مزارع قهوه موجود در آن تشکیل می دهد. کشور کلمبیا حدود ۲٫۲ میلیون مزرعه ی قهوه دارد. مردم از سراسر جهان برای بازدید از مزارع قهوه به کلمبیا سفر می کنند تا همچنین بتوانند از قهوه های تازه این کشور بهره ی لازم را ببرند. البته با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ توریست ها نتوانستند به این کشور سفر کنند و در نتیجه اقتصاد این کشور با زیان مواجه شد.

منبع: https://farsibeauty.com/tag/coffee

دیدگاهتان را بنویسید