قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > مد > هفت اشتباه که بوی عطر را خراب می‌کند

هفت اشتباه که بوی عطر را خراب می‌کند

آیا عطر محبوبتان را پیدا کرده‌اید، اما از پایداری رایحه‌اش روی پوست‌ خود راضی نیستید؟ شاید دلیلش برخی اشتباهات رایج باشد. برخی کارشناسان، عطر را به موجودی زنده تشبیه می‌کنند که در شرایط مختلف، رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهد. لباس‌هایی که می‌پوشید، فصل، دمای هوا و عوامل دیگر می‌توانند تاثیرهای متفاوتی بر بوی عطر داشته باشند، اما گاهی اوقات هم رایحه عطر شما خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید، از بین می‌رود. نشریه هافینگتون بریتانیا با سوفی بلک لج، رئیس گروه زیبایی از خانه فریزر، گفت‌وگو کرده تا دریابد که کجا اشتباه می‌کنیم.

پوست خود را آماده کنید

سوفی می‌گوید: «برای اینکه عطر ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد، باید نخست پوست خود را آماده کنید. پیش از استفاده از عطر، حتما دوش بگیرید تا پوستتان عاری از عرق و چربی باشد. این کارکمک می‌کند که عطر بهتر روی پوست بماند.»

سوفی سپس توضیح می‌دهد که عطر به پوست مرطوب بهتر می‌چسبد، پس بعد از حمام حتما از مرطوب‌کننده خوبی استفاده کنید. او می‌افزاید: «اگر عجله دارید و می‌خواهید راه‌حل سریعی پیدا کنید، پیش از اسپری کردن عطر، کمی نرم‌کننده (Balm) یا کرم مبتنی بر روغن روی نقاط نبض خود بمالید. چسبندگی این کرم‌ها به ماندگاری بیشتر عطر روی پوست کمک می‌کند.»

عطر را روی نبض اسپری کنید

برای نحوه استفاده از عطر روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از اسپری کردن در هوا گرفته تا زدن عطر به مچ دست‌ها و مالیدن آن‌ها به هم. با این حال، این روش‌ها می‌تواند باعث هدر رفتن عطر شما شود یا بر کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد. سوفی می‌گوید: «مطمئن‌ترین راه برای ماندگار کردن عطر، اسپری کردن آن روی نقاط نبض، شامل مچ دست، گردن، گوش‌ها و حتی آرنج یا پشت زانو است. پوست شما در این نقاط طبیعتا گرم‌تر است و وقتی گرما با عطر ترکیب می‌شود، رایحه‌اش به صورتی طبیعی در طول زمان پخش می‌شود و به ماندگاری آن کمک می‌کند.»

از مالیدن مچ دست‌ها به یکدیگر خودداری کنید

هرچند مالیدن مچ دست‌ها به هم پس از اسپری کردن عطر، روشی رایج است، متخصصان توصیه می‌کنند که از این کار اجتناب شود. سوفی هشدار می‌دهد: «این کار از بدترین روش‌ها است و بوی عطر را از بین می‌برد، زیرا می‌تواند کیفیت عطر را کاهش دهد. به جای مالیدن مچ‌ها به هم، عطر را روی نقاط نبض اسپری کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی روی پوست بماند.»

عطر خود را درست نگهداری کنید

نحوه نگهداری عطر نیز می‌تواند بر بو و ماندگاری آن تاثیر بگذارد. سوفی توصیه می‌کند: «از قرار دادن شیشه‌های عطر در معرض نور مستقیم خورشید یا در اتاق‌های گرم و روشن خودداری کنید، زیرا این می‌تواند بر کیفیت و ماندگاری عطر تاثیر بگذارد. حتی اگر عطر شما هنوز به تاریخ انقضای خود نرسیده، اما درست نگهداری نشده باشد، ممکن است بوی مناسبی نداشته باشد یا کدر شود. عطرها را در مکانی خشک و خنک، دور از پنجره‌ها و منابع گرما نگهداری کنید.»

به تاریخ انقضا توجه کنید

عطرها نیز مانند هر محصول دیگری، تاریخ انقضا دارند. سوفی می‌گوید: «اگر عطری را مدتی داشته باشید، رایحه آن می‌تواند به مرور زمان تبخیر شود. عمر مفید عطرها معمولا حدود دو تا ۱۰ سال است. اگر مدتی است که عطری را در کشو خود دارید، حتما تاریخ انقضای آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رایحه آن ضعیف نشده است.»

غلظت را بررسی کنید

بررسی مواد تشکیل‌دهنده عطرتان می‌تواند به شما کمک کند تا عطری را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد و تمام روز دوام آورد.

سوفی می‌گوید: «اگر می‌خواهید [رایحه عطرتان] تمام روز ماندگار باشد، عطری با غلظت ادو پرفیوم انتخاب کنید. این ماده دارای غلظت بیشتری از مواد تشکیل‌دهنده عطر است و در نتیجه، ماندگاری قوی‌تری روی پوست خواهد داشت.

همچنین، عطری با رگه‌های پایه قدرتمند انتخاب کنید. جویای عطرهایی با رایحه‌های تازه مانند ترنج باشید که در طول روز به خوبی کار می‌کنند، اما رگه‌های پایه گرم‌تر یا چوبی مانند چوب صندل یا وانیل دارند تا به ماندگاری آن برای تمام شب روی پوست شما کمک کنند.»

رایحه‌های خود را لایه‌بندی کنید

سوفی پیشنهاد می‌کند: «برای ایجاد رایحه‌ای منحصر‌به‌فرد، با لایه‌بندی عطرهای خود آزمون و خطا کنید. رایحه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا عمق یا شدت بیشتری به برخی از محبوب‌ترین عطرهایتان ببخشید.

یا رایحه‌های مکمل، مانند رایحه‌های گلی، را برای تقویت رایحه اولیه انتخاب کنید یا رایحه‌های متضاد را با ترکیب عطر سنتی مردانه‌تری، مانند رایحه‌های تند، با رگه‌‌های گلی انتخاب کنید تا حال‌وهوای ملایم‌تری به آن بیفزایید.

مطمئن شوید که قوی‌ترین رایحه را به مثابه پایه استفاده می‌کنید و سپس رایحه‌های سبک‌تر را روی آن قرار دهید تا از غلبه آن بر رگه‌‌های ظریف‌تر جلوگیری شود.»

دیدگاهتان را بنویسید