قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > ۵ نکته مهم برای اصلاح صورت در زمستان

۵ نکته مهم برای اصلاح صورت در زمستان

خیلی از مردان عادت های ثابتی برای اصلاح صورت دارند  و همان روش را برای سال ها و حتی دوره های متفاوت زندگی خود تکرار می کنند. در صورتی که فصل، محل زندگی و سن ادم ها یک روش اصلاح متفاوتی برای خود  دارد.

در فصل زمستان بعلت سرمای هوا و بسته شدن منافذ پوست لازم است روش اصلاح صورت را تغییر دهیم.در این مطلب ۵ نکته مهم برای اصلاح صورت در زمستان را برای شما بازگو می کنیم:

۱-پاک سازی پوست صورت با کیسه زدن

کیسه زدن یا پاک کردن عمیق پوست صورت با کرم های مخصوص باعث برداشتن سلول های مرده از صورت می شود بر شادابی و جلای صورت می افزاید. برداشتن لایهِ سلول های پوست مرده باعث باز شدن منفذهای پوست صورت می شود.

لایه برداری در زمستان ضروری تر است چون رطوبت در فصل سرما کمتر است و پوست خشکتر و ضربه پذیرتر می شود. اگر  دو بار در هفته صورت تان را تمیز کنید و جلا دهید موقع ریش زدن، تیغ آرامتر روی پوست می غلطد و از سوزاندن صورت، جلوگیری می شود.

۲-صورتتان را با آب داغ نشوئید

 خیلی از ما مردان دوست داریم با آب داغ، صورت و موهای روی آن را قبل از ریش زدن نرم کنیم  ولی ترجیجا، به نفع صورت است که با آب در درجه حرارت اتاق یا حداکثر کمی ولرم شسته شود. پوست ما در زمستان  آب داغ و سرد و هوای خشک را دوست ندارد.

آب داغ همه مواد لازمی که بدن برای سلامت و جوان نگه داشتن  ایجاد می کند را کاملا از صورت پاک می کند. در زمستان این کار زیاد مطلوب نیست چون به پوست خشک شده در سرما، خشکی بیشتر می بخشد. البته قبل از اصلاح صورت، برای باز شدن منفذ های پوست برای حدود ۲۰ ثانیه،با  آب گرم صورتتان را بشوئید

۳-قبل از اصلاح صورتتان را روغن بزنید

 کمی روغن قبل از تیغ زدن در زمستان باعث نرمی پوست صورت  می شودو اصلاح صورت راحتتر انجام می شود.

۴-مراقبت بعد از اصلاح

صورت تان بعد از تیغ زدن هم نیاز به توجه و محبت شما دارد.کرم های بعد از اصلاح یک لایه روی پوست ایجاد می کنند .. این نوع پمادها صورت تیغ زده را از باکتری ها و سموم شیمیایی که این روزها همه جا یافت می شود نیز  محافظت می کنند.

۵- قبل از خواب، صورت تان را تیغ بزنید

دلیل اصلی اش این است که در طی ساعاتی که خوابیدید پوست های جدید ایجاد می شود و صورت از حالت استرس ناشی از تیغ زده گی، در می آید.

منبع :https://www.menshealth.com

دیدگاهتان را بنویسید