قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > انواع ایمپلنت دندان ( نوع کاشت و انواع برند )

انواع ایمپلنت دندان ( نوع کاشت و انواع برند )

از دست دادن دندان یا دندانها یک مشکل فراگیر است که افارد زیادی آن را تجربه می نمایند و تاثیرات فراوان بر روی زندگی روز مره ی آنها می گذارد، از دست دادن دندان ها می تواند در خوردن و جویدن، در زیبایی فرد و حتی در سلامت کلی شخص تاثیر به سزایی داشته باشد به همین خاطر اکثر اشخاصی که دندان یا دندانهای خود را از دست داده اند به فکر راه چاره ای برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ی خود هستند. در این مقاله به بررسی انواع ایمپلنت دندان می پردازیم. 

انواع ایمپلنت دندان
انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک روش برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته افراد می باشد که کاشته شدن یک پایه پیچ مانند در استخوان فک به عنوان جایگزین ریشه دندان از دست رفته و بستن یک پروتر یا روکش دندان بر روی آن به عنوان جایگزین تاج دندان از دست رفته این کار را انجام می دهد.ب

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟ 

 پایه ایمپلنت دندان که فیکسچر نامید می شود معمولا از جنس تیتانیوم که یک فلز زیست سازگار با سازگاری بسیار بالا با بدن انسان است ساخته می شود تا از بروز واکنشهای آلژیک جلوگیری نماید و روکش های ایمپلنت دندان نیز معمولا از جنس سرامیک و چینی ساخته می شوند که دارای استحکام بالایی هستند و همینطور شباهت بسیار زیادی با دندان های از دست رفته افراد دارد.

ایمپلنت دندان به دلیل مزایا فراوان خود مانند طول عمر بالا و استحکام خود و شباهت بسیار زیاد با دندان های از دست رفته افراد در سرتاسر جهان به عنوان بهترین درمان برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته به شمار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/  ) دیدن فرمایید.

انوع ایمپلنت دندان بر اساس نوع کاشت

انواع ایمپلنت بر اساس نوع کاشت
انواع ایمپلنت بر اساس نوع کاشت

ایمپلنت های معمولی

ایمپلنت های معمولی که پر استفاده ترین ورایج ترین روش کاشت ایمپلنت دندان است که در بالا نیز به ان پرداختیم، در این روش یک پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته شده است و پس از گذشت ۳ تا ۶ ما روکش دندان بر روی آن بسته می شود.

ایمپلنت دیجیتال

در این نوع جراحی کاشت ایمپلنت با استفاده از اسکن سه بعدی و ابزار دیجیتال جراحی وکاشت ایمپلنت دندان در کمترین برش و خونریزی و درد صورت می گیرد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری که به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است یک روش کاشت ایمپلنت دندان با طول درمان بسیار پایین تر نسبت به ایمپلنت های عادی است

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت های یک نوع ایمپلنت یا سایز کوچک تر نسبت به ایمپلنت های معمولی هستند و نیاز به انجام درمان جانبی پیوند استخوان ندارند.

بریج بر پایه ایمپلنت

در این نوع درمان به جای ان که از دندان ها برای پایه بریج دندان استفاده شود از ایمپلنت دندان برای نگه داشتن بریج دندان استفاده می شود.

اوردنچر(دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت)

در این نوع درمان مناسب کسانی می باشد که تمامی دندان های یک یا هر دو فک خود را از دست داده اند و به فکر جایگزینی آنها هستند می توان با کاشت چند ایمپلنت در استخوان فک و بستن یک دست دندان بر روی آن دندان های از دست رفته خود را جایگزین می نمایند.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس کشور و برند سازنده

امروز با پیشرفت های چشمگیر ایمپلنت های دندان و تقاضای بالای این درمان در حوزه دندان پزشکی برند ها و کمپانی ها فراوانی در کشور های مختلف به طراحی و تولید ایمپلنت ها دندان پرداختند که هر کدام از این برند های ایمپلنت هایی با ویژگی ها و کیفیت های متفاوتی را تولید و به بازار ارائه می دهند. در ادامه به بررسی برخی از انواع ایمپلنت دندان می پردازیم. 

ایمپلنت های سوئیسی

کشور سودیسیکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ایمپلنت دندان در جهان می باشد که ایمپلنت هایی با کیفیت بسیار بالا توبید و در اختیار بیماران قرار می دهد، ایمپلنت های تولید شده در کشور سوئیس در سرتاسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ایمپلنت اشترومن

کمپانی اشترومن یکی از قدیمی ترین و معروف ترین برند های تولید کنند ایمپلنت در کشور سوئیس است که سالهاست به طراحی و تولید ایمپلنت دندان با بیشترین کیفیت می پردازد و توانسته به خوبی نام خود را به عنوان مشهور ترین برند سازند ایمپلنت در دنیا به ثبت رساند.

ایمپلنت نئودنت

نئودنت یک شرکت و برند سوئیسی برزیلی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت ایمپلنت هایی با کیفیت بالا تولید و به بازار ارائه می دهد این شرکت توسط برند اشترومن خریداری شده است و کارخانه آن در کشور برزیل قرار دارد به همین دلیل یک شرکت برزیلی سوئیسی به شمار می رود.

ایمپلنت ایرس

شرکت ایرس یکی از شرکت های تولید کننده ایمپلنت در کشور سوئیس می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۴ آغاز کرده استایمپلنت های تولیدی توسط شرکت ایرس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند و دارای طول عمر بالایی نیز می باشند.

ایمپلنت های امریکایی

امروزه به دلیل محبوبیت بیش از پیش ایمپلنت دندان در درمان های حوزه کاشت دندان کشور های زیادی به طراحی وساخت ایمپلنت های دندان مشغول به کار اند یکی از بزرگ ترین ترید کنندگان ایمپلنت دندان کشور آمریکا می باشد که دارای برند های بسیاری است که جزء بهترین برند های سازنده ایمپلنت جهان به شمار می روند.

ایمپلنت آمریکایی زیمر

در سال ها اخیر برند های آمریکایی بسیار در زمینه طراحی و تولید ایمپلنت های دندان مورد توجه قرار گرفته اند و شهرت زیادی کسب نموده اند برند زیمر را می توان مطرح ترین برند تولید کنده ایمپلنت در آمریکا دانست که ایمپلنت هایی با کیفیت بسیار بالا را تولید و در اختیار پزشکان قرار می دهد.

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک

شرکت اینترالاک یک شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در کشور آمریکا آغاز کرده است و تا الان نیز به طراحی و تولید ایمپلنت هایی با کیفیت بالا پرداخته است عمین موضوع نیست این ایمپلنت های این برند را به انتخاب بسیاری از دندانپزشکان برای کاشت ایمپلنت دندان تبدیل کرده است.

ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر

شرکت سازنده ایمپلنت نوبر بایکر یکی از معروف ترین شرکت های کشور آمریکاست که به تولید ایمپلنت دندان می پردازد این شرکت در واقع زیر مجموعه ای از شرکت انویستا است که به ساخت تجهیزات پزشکی می پردازد، شرکت نوبر بایوکر توانسته با استفاده از متریال درجه یک و با کیفیت ایمپلنت هایی با کیفیت بسیار خوب تولید نماید و جای خود را در بازار جهانی ایمپلنت دندان باز نماید.

ایمپلنت های کره ای

کشور کره نیز جزء کشور های بسیار پرطرفدار در تولید و ساخت ایمپلنت های دندان است کشور کره به دلیل تولید ایمپلنت های دندان مقرونه به صرفه و اقتصادی جای خود را در صنعت ساخت ایمپلنت دندان پیدا نماید، و برند های زیادی در این کشور به تولید ایمپلنت دندان می پردازند.

برند بایوتم

یکی از سازندگان و تولیدکندگان موفق در زمینه ایمپلنت های دندان در کشور کره برند بایوتم می باشد که دارای طرفداران زیادی نیز می باشد و ایمپلنت هایی با کیفیت مطلوب تولید می نماید.

برند دیو

شرکت دیو یکی از شرکت های قدیمی و بسیار معروف در کره است که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۳ در کشور کره آغاز کرده است و این شرکت ایمپلنت هایی با کیفیت بسیار خوبی را تولید می نماید و علاوه بر تولید ایمپلنت دندان به نولید  و توسعه تجهیزات پزشکی می پردازد.

برند دنتیوم

یکی از برند های معروف کشور کره برند دنتیوم می باشد که جزء بهترین برند های ایمپلنت سازی کشور کره به شمار می آید این شرکت فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ به طور رسمی آغاز کرده است، این برند در ساخت ایمپلنت های خود از تجهیزات و فناوری روز دنیا بهر می برد که باعث خلق ایمپلنت هایی با کیفیت و طول عمر بالا شده است.

برند مگاژن

برند سازنده ایمپلنت دندان مگاژن سال هاست که بهتولید ایمپلنت های دندان مشغول می باشد تقریبا از سال ۲۰۰۲ تا به اکنون و دستاورد های زیادی را در این حوزه کسب نموده است ایمپلنت های برند مگاژن در کشور ایران نیز بسیار شناخته شده هستند.

ایمپلنت های اروپایی

به طور قطع یکی از قطب های تولید ایمپلنت دندان در جهان قاره ی اروپا می باشد در اروپا برند های فراوانی از کشور های مختلف به ساخت ایمپلنت های دندان مشغول اند کشور هایی از جمله آلمان، ایتالیا، فرانس، اسپانیا و…

ایمپلنت های اروپایی به طور کلی به دلیل بهره از تجهیزات روز دنیا و همینطور استفاده از مواد اولیه درجه یک از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار اند که این ایمپلنت ها را به گزینه مناسبی جهت کاشت دندان تبدیل می نماید.

ایمپلنت های آلمانی

کشور آلمان به همراه کشور سوئیس بزرگ ترین تولید کنندگان ایمپلنت در اروپا اند و حتی دوتا از بزرگ ترین تولید کنندگان در سطح جهان، کشور آلمان زادگاه بسیار از برند های بزرگ و مطرح در سطح جهان است که طرفداران بسیار را نیز به سمت خود جذب نموده است، و دلیل این موضوع نیست کیفیت ساخت و ماندگاری بالا ایمپلنت های آلمانی در کنار هزینه مقرونه به صرفه ی این ایمپلنت ها می توان دانست.

ایمپلنت های ایتالیایی

کشور ایتالیا یکی از کشور های بزرگ سازنده ایمپلنت در اروپاست که سالانه ایمپلنت های فراوانی را تولید و به بازار ارائه می دهد، در کشور ایتالیا برند ها و شرکت های زیادی به تولید ایمپلنت دندان می پردازند که معروف ترین برند های ایتالیا برند های Sweden & Martina هستند که جزء بقرند های مطرح اروپایی به شمار می روند.

ایمپلنت های اسپانیایی

کشور اسپانیا نیز یکی دیگر از کشور های مطرح در تولید ایمپلنت های دندان در اروپا می باشد که زادگاه برند معروف موزوگرائو است که می توان ان را بهترین برند تولید کنند ایمپلنت در کشور اسپانیایی دانست.

 ایمپلنت های فرانسوی

ایمپلنت های ساخته شده در کشور فرانسه دارای کیفیت خوب و بالایی هستند و از ایمپلنت های خوب جهان به شمار می آیند و یکی از مزیت های بزرگ این ایمپلنت های قیمت نبتا مناسب این ایمپلنت های می باشد، و معروف ترین برند های فرانسوی موجود در بازار برند Axiom و IDI هستند که دارای سابقه طولانی در تولید ایمپلنت دندان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید